Overleving en innovatie in opkomende markten

27-10-2020

15.45

Online

Firm Survival and Innovation in Emerging Markets -- The Case of China

C. Yang

prof.dr.ir. B.A.G. Bossink, dr. P.J. Peverelli

Faculteit der Bètawetenschappen

Aard- en levenswetenschappen

Promotie

Onderzoeker Chun Yang onderzocht wanneer en hoe bedrijven interne en externe middelen inzetten om hun overlevingskansen en innovatieprestaties in China, een van de grootste opkomende markten, te verbeteren. Opkomende markten spelen een steeds belangrijkere rol in de wereldeconomie. In de afgelopen twee decennia hebben met name bedrijven in opkomende markten, zoals China, hun concurrentievoordeel op de wereldmarkt aanzienlijk verbeterd.

Het onderzoek draagt bij tot een beter begrip van de interne en externe factoren die zorgen voor het overleven en innoveren van bedrijven in opkomende markten. Het biedt aanzienlijke theoretische inzichten in empirisch bewijs over wanneer en hoe Chinese bedrijven profiteren van politieke connecties, institutionele verandering en een gecombineerd gebruik van interne middelen. Wetenschappers kunnen het gebruiken als een bouwsteen voor het ontwikkelen van een dieper begrip van het overleven en innoveren van bedrijven. Managers in China kunnen de inzichten die uit dit onderzoek voortkomen, gebruiken om effectieve strategische beslissingen te nemen over innovatie, concurrentie en overleven in hun opkomende markt.

Meer informatie over het proefschrift

Livestream: https://www.youtube.com/channel/UCnN8TaVYe83472ewz9CH9HA