Eerste Nudge Global Impact Awards uitgereikt aan drie jonge leiders

De prijswinnaars Emily Kennedy (Youth in Agriculture Initiative, Oeganda), Héctor García Montemayor (Heineken, Mexico) en Michiel de Koning (Heroes & Friends, Nederland) ontvingen deze prijs omdat hun projecten de grootste impact hebben op de levens en leefomstandigheden van mensen.

02-11-2017 | 15:14

De winnaars van de Nudge Global Impact Award 2017 zijn vrijdag 27 oktober tijdens de Nudge Summit in het Vredespaleis bekendgemaakt. De winnaars zijn alumni van de Nudge Global Impact Challenge, een jaarlijks ontwikkelprogramma over leiderschap, duurzaamheid en impact.

Philipp Pattberg en Oscar Widerberg, beide werkzaam bij het IVM, ontwikkelden de methode voor selectiecriteria voor het bepalen van genomineerden en selecteerden de 6 genomineerden voor de Nudge Global Awards. Een jury met Teresa Fogelberg (Global Reporting Initiative), Philipp Pattberg, Joyeeta Gupta (Universiteit van Amsterdam) en Ralien Bekkers (NDC Partnership, Washington) selecteerde vervolgens de drie winnaars uit zes finalisten.

Strategische partners
Nudge en de VU zijn strategische partners, iets wat geheel in lijn is met de filosofie van de VU om wetenschap waar mogelijk in te zetten voor verbeteringen in de samenleving. Voormalig voorzitter van het CvB-VU, Jaap Winter, en Nudge-oprichter Jan van Betten hebben dit partnerschap in gang gezet. Het initiatief Nudge Global Impact Award past ook goed bij het thema Duurzaamheid dat de VU dit jaar heeft gekozen.